ועידת האקלים בגלזגו, האם יצאה משם בשורה אמיתית לעולם?

UN Climate Conference 2021

ב 31 באוקטובר, מדינות העולם שלחו את נציגיהם לגלזגו שבסקוטלנד לשבועיים של דיונים, שבהם ניסו כולם להבין איך יוצרים פתרון מקיים ומהיר לסוגיה העיקרית המאיימת כיום על האנושות: משבר האקלים. יש הרבה ביקורת על ועידת האקלים של האו"ם, אבל למרות הכול, הוועידה חשובה והצלחתה היא קריטית לעתיד האנושות. אז מה קרה שם? האם יצאו משם פתרונות אמיתיים? ואיך כל זה קשור אלינו ואלייך?

הקונצנזוס המדעי הוא שאסור שהעולם יתחמם מעבר ל-1.5 מעלות צלזיוס (בהשוואה למצב טרם המהפכה התעשייתית). עלייה זו צפויה לגרום לנזק משמעותי לטבע ולאדם, אבל לכל עלייה נוספת תהיה השפעה קטסטרופלית: שיטפונות קטלניים יותר, שריפות, גלי חום, עליית פני הים, משבר מים וחקלאות ועוד – כל אלו יובילו להרס קהילות, להכחדת בעלי חיים, להפצת מחלות ולחשש ממשי לכאוס גיאופוליטי.

עד כה ב-2021 היו 18 אירועי מזג אויר חמורים. אירועים אלו כללו אירוע בצורת אחד, שני אירועי שיטפונות, 9 אירועי סופות עונתיות, 4 אירועי סופות ציקלון טרופיות, אירוע אחד של שריפות קיצוניות ואירוע של סופת חורף. וכל זה ב-9 חודשים בלבד. אירועים אלה גרמו למותם של 538 בני אדם והיו להם השפעות כלכליות משמעותיות אדירות על האזורים שנפגעו. הממוצע השנתי של 1980-2020 היה 7.1 אירועים בשנה והממוצע השנתי של חמש השנים האחרונות (2016-2020) הוא 16.2 אירועים.

climate change

הנתונים מולנו. הם מתורגמים לחיי אדם, לבריאות ולנזק עצום לתשתיות ולטבע. משבר האקלים כאן והוא עצום ורב מימדים והעולם מתחיל לחבר בין הנקודות ולהבין שחייבים להאיץ עד מאוד את קצב המעבר לאנרגיות מתחדשות, לצמצום פליטות, לתחבורה נקייה ולחשיבה חדשה על האופן בו אנו צורכים את המזון והבגדים שלנו. לא פחות מכך, חייבים לפעול בשיתוף פעולה, כקהילה עולמית, כי האקלים לא יודע גבולות ובסופו של דבר תושבי העולם כולו נפגעים מהנזק שנגרם לכדור הארץ.

בסופו של דבר (ושל הועדה), לא נראה שהתקבלו שם החלטות מהותיות מדי. יותר מדי "שינויים ברגע האחרון" הובילו להסכמים מאוד רכים, שלא מחייבים את המדינות לפעול על פיהם, ללא קנסות משמעותיים על מדינה שתפר את ההסכמים ובגדול וכמו שאוהבים להגיד אצלנו, הסכם בלי שיניים.

אבל זה בדיוק העניין…

אם נמשיך לסמוך על "מישהו אחר" שיעשה את השינוי שאנחנו רוצים לראות, יכול להיות שנחכה הרבה מאוד זמן.

וכאן אנחנו ואתם נכנסים לתמונה!

חלום חדש הוקם בדיוק למען מטרה זו, הכנסת המודעות לקיימות ברמה האישית, היומיומית, כאן ועכשיו! בכל מפגש איתנו (ורובכם כבר יודעים את זה) אנחנו מעלים את הנושא לסדר היום. בפעילויות שלנו בבתי הספר, בכנסים שאנו משתתפים בהם, בהרצאות אורח שאנחנו עושים ובכל במה אפשרית, זו מטרתנו, לגרום לאנשים להבין שאין לנו כדור אחר, אין זמן אחר לפעול בו מאשר עכשיו ואין מקום אחר להתחיל את השינוי מאשר כאן.

סרטים ירוקים לכל המשפחה!

וזה בדיוק מה שאנחנו מבקשים מכם לעשות.

הציפו את הנושא בכיתות, במסדרונות, בחצר בית הספר ובכל מקום אפשרי. עזרו לתלמידים ןלצןןתים לפתח אכפתיות לנושא – זה הבסיס לשינוי משמעותי. תנו לצוותי ההוראה את כל המשאבים האפשריים על מנת להעביר את הנושא הכל כך חשוב הזה לדור העתיד, כי הרי בסופו של דבר, כדור הארץ כאן בשבילנו ולמען עתיד ילדינו ולדורות הבאים בתור, בואו נשאיר להם מקום טוב לחיות בו, לפחות כמו שאנחנו ירשנו אותו מקודמינו.

שתפו:

אלה עשויים לעניין אותכם

הכירו את חלום חדש

ארגון חלום חדש פועל על מנת לחבר את הקהילה לעולם הקיימות, דרך פיתוח סביבות טבעיות, מרחבי למידה חוץ כיתתיים וגני משחק טבעיים.

הכירו את מתקני החוץ שלנו!

הלום חדש מציעה מבחר רחב של מוצרים ליצירת מרחב למידה טבעי מושלם.

גן משחקים טבעי בבית ספר על אזורי תפן

פרויקט מרגש, אשר שילב מתקני משחק טבעיים, סביבות למידה וחקר, פיסול סביבתי, עצי מאכל, צמחי תועלת, פיתוח שטח ועוד.

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות!

דברו איתנו!

עם ניסיון של שנים בהקמת מגרש משחקים טבעי, אנו מסוגלים לתת לכם את העזרה המקצועית הדרושה לכם לפרויקט שלכם.

הקטלוג החדש שלנו כאן!

בואו לראות את התוצרים החדשים שלנו לפני כולם

קטלוג מוצרים

השאירו פרטים כאן ונשלח אותו אליכם בחינם

(אם אתם לא רואים את המייל בדקו בעמודת ׳קידום מכירות׳ או ב׳ספאם׳)

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו והיו הראשונים לקבל הטבות, הנחות והודעות על קולות קוראים!

newsletter